Σχετικά με εμας

 Το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Φιλιατών Θεσπρωτίας είναι περιφερειακού τύπου και έχει ιδρυθεί με την υπ΄ αριθμ.164122/Γ7/ (ΦΕΚ 2628/24-12-2008) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση του Δήμου Φιλιατών. Άξονας προτεραιότητας 6 – ΛΑΠ .Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του Κέντρου βρίσκονται στο Δ.Δ Βρυσέλλας, στο κτίριο του παλιού δημοτικού σχολείου του χωριού και διαθέτει όλους τους απαραίτητους χώρους για τη λειτουργία του (αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, χώρο εκδηλώσεων, ημερίδων και σεμιναρίων,  χώρους γραφείων κ.ά).

       Μεγάλο πλεονέκτημα  είναι  η πλούσια  θεματολογία που μπορεί να αναπτυχθεί σε περιβαλλοντικά  σχολικά προγράμματα μια και στην περιοχή υπάρχει πολιτιστικό – πολιτισμικό απόθεμα έως και 150.000 χρόνια πριν (ανθρωπογενές περιβάλλον) και παράλληλα μεγάλη χερσαία επιφάνεια στο δίκτυο NATURA 2000 (φυσικό περιβάλλον).

Το ΚΕΠΕΑ Φιλιατών Θεσπρωτίας  απευθύνεται πρωτίστως στους Νομούς Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Πρέβεζας, Άρτας, Λευκάδας, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς και Αιτωλοακαρνανίας. Από τις περιοχές αυτές δέχεται και το 70% των σχολείων (περιβαλλοντικών ομάδων). Το υπόλοιπο δε 30% από την υπόλοιπη Ελλάδα

 Τα προγράμματα μας (2023-2024):

  1. Καλαμάς – Αχέροντας, τα ποτάμια μας στο ρου του χρόνου και της φύσης. (Τριήμερο)

Προσανατολισμός – παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ – γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στα πεδία δράσης, χωρισμός σε ομάδες. Μετρήσεις νερού, αναζήτηση βιοδεικτών, επίσκεψη σε χώρους ιστορικής και αρχαιολογικής  αξίας. Στο τέλος παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών- ανατροφοδότηση.    

  • Μέλισσα, τι ξέρουμε, τι πρέπει να γνωρίζουμε… (Μονοήμερο)

Προσανατολισμός – παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ – γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στα πεδία δράσης, χωρισμός σε ομάδες.

Αναζήτηση μελισσοκομικών φυτών, δέντρων, παρακολούθηση των εργασιών της μέλισσας .Επίσκεψη σε μελισσοκομείο και ενημέρωση για τους χειρισμούς του μελισσοκόμου ανά χρονική  περίοδο. Στο τέλος παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών- ανατροφοδότηση.   

  • Παραδοσιακοί οικισμοί, πετρογέφυρα, νερόμυλοι. (Τριήμερο)

Προσανατολισμός – παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ – γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στα πεδία δράσης, χωρισμός σε ομάδες.

Επίσκεψη σε παραδοσιακά χωριά ή κτίσματα όπου οι μαθητές καταγράφουν στοιχεία παραδοσιακού ύφους ή σύγχρονες αρνητικά παρεμβάσεις. Ακολουθεί φωτογράφιση από τους μαθητές και συνεντεύξεις από ντόπιους κατοίκους.

  • Περιβαλλοντικές Διαδρομές (Μονοήμερο)

Στα πλαίσια του τρίπτυχου θεωρήματος που «ΓΝΩΡΙΖΩ – ΑΓΑΠΩ – ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ» , μέσα από καθαρά βιωματική προσέγγιση διοργανώνουμε πεζοπορίες σε διαδρομές με ιδιαίτερο φυσικό κάλος  αλλά και ιστορικής αξίας. 

  • Υδροκίνηση (Τριήμερο)

Προσανατολισμός – παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ – γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στα πεδία δράσης, χωρισμός σε ομάδες.

Επίσκεψη σε εγκαταστάσεις παλαιών και σύγχρονων μορφών υδροκίνησης

(Νερόμυλοι, νεροτριβές, μαντάνια).

  • Λιμένες και Παράκτια Ζώνη της Θεσπρωτίας (Μονοήμερο)

Προσανατολισμός – παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ – γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στο Λιμένα Ηγουμενίτσας,, χωρισμός σε ομάδες.

Ταπαιδιά αναζητούν πιθανές αιτίες μόλυνσης και ατυχημάτων καθώς και μέτρα προστασία από τον Οργανισμό Λιμένος και το Λιμεναρχείο.

  • Περιαστικό δάσος Ηγουμενίτσας (Μονοήμερο)

 Προσανατολισμός – παρουσίαση του θέματος στους χώρους του ΚΕΠΕΑ – γνωριμία με τα παιδιά, έξοδος στα πεδία δράσης, χωρισμός σε ομάδες. Αναζήτηση βοτάνων, ενδεικτική συλλογή και έρευνα χρησιμότητας μέσο διαδικτύου.